INDAHNYA ISLAM | physics sebelas march university

Senin, 09 Februari 2009

INDAHNYA ISLAM

Tema keindahan Islam sangat luas, panjang lebar sulit untuk diringkas dengan bilanngan waktu yang tersisa. Sebelumnya, yang perlu kita ketahui adalah firman Allah.

“Artinya : Sesungguhnya agama (yang diridhai) di sisi Allah hanyalah Islam” [Ali-Imran : 19]

Juga firmanNya.

“Artinya : Barangsiapa yang mencari selain Islam sebagai agama, maka tidak akan diterima” [Ali-Imran : 85]

Jadi, agama yang dibawa oleh para nabi dan menjadi sebab Allah mengutus para rasul adalah dienul Islam. Allah mengutus para rasul untuk mengajak agar orang kembali kepada Allah. Para rasul datang untuk memperkenalkan Allah. Barangsiapa mentaati mereka, maka para rasul akan memberikan kabar gembira kepadanya. Adapun orang yang menentangnya, maka para rasul akan menjadi peringatan baginya.

Para rasul diperintahkan untuk menegakkan agama di dunia ini. Allah berfirman.

“Artinya : Dia telah mensyariatkan bagi kamu tentang agama apa yang telah diwasiatkan kepada Nuh dan apa yang telah Kami wahyukan kepadamu dan apa yang telah Kami wasiatkan kepada Ibrahim, Musa dan Isa, yaitu “Tegakkan agama dan janganlah kamu berpecah belah tentangnya”. Amat berat bagi orang-orang musyrik agama yang kamu seru kepadanya. Allah menarik kepada agama itu orang yang dikehendakiNya dan memberi petunjuk kepada (agama)Nya orang yang kembali (kepada)Nya”. [Asy-Syura : 42]

Islam adalah agama yang dipilih Allah untuk makhlukNya. Agama yang dibawa Nabi merupakan agama yang paripurna. Allah tidak akan menerima agama selainnya. Jadi agama ini adalah agama penutup, yang dicintai dan diridhaiNya. Allah berfirman.

“Artinya : Allah menarik kepada agama itu orang yang dikehendakiNya dan memberi petunjuk kepada (agama)Nya orang yang kembali (kepada)Nya” [Asy-Syura : 42]

Sebagian ahli ilmu mengatakan : Sebelumya aku mengira bahwa orang yang bertaubat kepada Allah, maka Allah akan menerima taubatnya. Dan orang yang meridhai Allah, niscaya Allah akan meridhainya. Dan barangsiapa yang mencintai Allah, niscaya Allah akan mencintainya. Setelah aku membaca Kitabullah, aku baru mengetahui bahwa kecintaan Allah mendahului kecintaan hamba padaNya dengan dasar ayat.

“Artinya : Dia mencintai mereka dan mereka mencitaiNya” [Al-Ma’idah : 54]

Ridha Allah kepada hambaNya mendahului ridha hamba kepadaNya dengan dasar ayat.

“Artinya : Allah meridhai mereka dan mereka meridhainya” [At-Taubah : 100]

Dan aku mengetahui bahwa penerimaan taubat dari Allah, mendahului taubat seorang hamba kepadaNya dengan dasar ayat.

“Artinya : Allah menerima taubat mereka agar mereka tetap dalam taubatnya” [At-Taubah : 118]

Demikianlah, bila Allah mencitai seorang manusia, maka Dia akan melapangkan dadanya untuk Islam. Dalam shahihain, dari Abu Hurairah, ia berkata : Rasulullah bersabda.

“Artinya : Demi Dzat yang jiwaku berada di tanganNya. Tidak ada seorang Yahudi dan Nashrani yang mendengarku dan tidak beriman kepadaku, kecuali syurga akan haram buat dirinya” [Hadits Riwayat Muslim]

Karena itu, agama yang diterima Allah adalah Islam. Umat Islam harus menjadikannya sebagai kendaraan. Persatuan harus bertumpu pada tauhid dan syahadataian.

Islam agama Allah. Kekuatannya terletak pada Islam itu sendiri. Allah menjamin penjagaan terhadapnya. Allah berfirman.

“Artinya : Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Al-Qur’an dan sesungguhnya Kami benar-benar memeliharanya” [Al-Hijr : 9]

Sedangkan agama selainnya, jaminan ada di tangan tokoh-tokoh agamanya. Allah berfirman.

“Artinya : Disebabkan mereka diperintahkan memelihara kitab-kitab” [Al-Ma’idah : 44]

Kalau mereka tidak menjaganya, maka akan berubah. Ia bagaikan sesuatu yang mati. Harus digotong. Tidak dapat menyebar, kecuali dengan dorongan sekian banyak materi. Sedangkan Islam pasti tetap akan terjaga. Karena itu, masa depan ada di tangan Islam. Islam pasti menyebar ke seantero dunia. Allah telah menjelaskannya dalam Al-Qur’an, demikian juga Nabi dalam Sunnahnya.

Kesempatan kali ini cukup sempit, tidak memungkinkan untuk menyebutkan seluruh dalil. Tapi saya ingin mengutip sebuah ayat.

“Artinya : Barangsiapa yang menyangka bahwa Allah sekali-kali tidak menolongnya (Muhammad) di dunia dan akhirat, maka hendaklah ia merentangkan tali ke langit, kemudian hendaklah ia melaluinya kemudian hendaklah ia pikirkan apakah tipu dayanya itu dapat melenyapkan apa yang menyakitkan hatinya” [Al-Hajj : 15]

Dalam Musnad Imam Ahmad dari sahabat Abdullah bin Amr, kami bertanya kepada Nabi : “Kota manakah yang akan pertama kali ditaklukkan ? Konstantinopel (di Turki) atau Rumiyyah (Roma) ?” Beliau Shallallahu ‘alaihi wa sallam menjawab, “Konstantinopel-lah yang akan ditaklukkan pertama kali, kemudian disusul Rumiyyah”, yaitu Roma yang tertelak di Italia. Islam pasti akan meluas di seluruh penjuru dunia. Pasalnya, Islam bagaikan pohon besar yang hidup lagi kuat, akarnya menyebar sepanjang sejarah semenjak Nabi Adam hingga Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

Islam adalah agama (yang sesuai dengan) fitrah. Kalau anda ditanya, bagaimana engkau mengetahui Rabb-mu. Jangan engkau jawab “Dengan akalku”, tapi jawablah dengan fitrahku”. Oleh karena itu, ketika ada seorang atheis yang mendatangi Abu Hanifah dan meminta dalil bahwa Allah adalah Haq (benar), maka beliau menjawab dengan dalil fitrah.

“Apakah engkau pernah naik kapal dan ombak mempermainkan kapalmu?”
Ia menjawab : “Pernah”.
(Abu Hanifah bertanya lagi) : “Apakah engkau merasa akan tenggelam ?”
Jawabnya : “Ya”.
“Apakah engkau meyakini ada kekuatan yang akan menyelamatkanmu?”
“Ya”, jawabnya.
"Itulah fitrah yang telah diciptakan dalam dirimu. Kekuatan ada dalam dirimu itulah kekuatan fitrah Allah. Manusia mengenal Allah dengan fitrahnya. Fitrah ini terkandung dalam dada setiap insan. Dasarnya hadits Muttafaq ‘Alaih. Nabi bersabda. “Artinya : Setiap bayi dilahirkan dalam keadaan fitrah. Kedua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, Nashrani atau Majusi”.

Akal itu sendiri bisa mengetahui bahwa Allah adalah Al-Haq. Namun ia secara mandiri tidak akan mampu mengetahui apa yang dicintai dan diridhai Allah. Apakah mungkin akal semata saja dapat mengetahui bahwa Allah mencintai shalat lima waktu, haji, puasa di bulan tertentu ? Karena itu, fitrah itu perlu dipupuk dengan gizi yang berasal dari wahyu yang diwahyukan kepada para NabiNya.

Sekali lagi, nikmat dan anugrah paling besar yang diterima seorang hamba dari Allah ialah bahwa Allah-lah yang memberikan jaminan untuk menetapkan syari’atNya. Dialah yang menjelaskan apa yang dicintai dan diridhaiNya. Inilah nikmat terbesar dari Allah kepada hambaNya. Bila ada orang yang beranggapan ada kebaikan dengan keluar dari garis ini dan mengikuti hawa nafsunya, maka ia telah keliru. Sebab kebaikan yang hakiki dalam kehidupan ini maupun kehidupan nanti hanyalah dengan mentaati seluruh yang datang dari Kitab Allah dan Sunnah RasulNya.

Syari’at Islam datang untuk menjaga lima perkara. Allah telah mensyariatkan banyak hal untuk menegaskan penjagaan ini. Islam datang untuk menjaga agama. Karena itu, Allah mengharamkan syirik, baik yang berupa thawaf di kuburan, istighatsah kepada orang yang dikubur serta segala hal yang bisa menjerumuskan ke dalam syirik, dan mengharamkan untuk mengarahkan ibadah, apapun bentuknya, (baik) secara dhahir maupun batin kepada selain Allah. Oleh sebab itu, kita harus memahami makna ringkas syahadatain yang kita ucapkan.

Syahadat “Laa Ilaaha Illa Allah”, maknanya, tidak ada sesembahan yang berhak disembah kecuali Allah, ibadah hanya milik Allah. Ini bagian dari pesona agama kita. Allah mengharamkan akal, hati dan fitrah untuk melakukan peribadatan dan istijabah (ketaatan mutlak) kepada selainNya. Sedangkan makna syahadat “ Wa asyhadu anna Muhammadar Rasulullah”, (yakni) tidak ada orang yang berhak diikuti kecuali Muhammad Rasulullah. Kita tidak boleh mengikuti rasio, tradisi atau kelompok jika menyalahi Kitab Allah dan Sunnah Rasulullah. Maka seorang muslim, disamping tidak beribadah kecuali kepada Allah, juga tidak mengikuti ajaran kecuali ajaran Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Ia tidak mengikuti ra’yu keluarga, ra’yu kelompok, ra’yu jama’ah, ra’yu tradisi dan lain-lain jika menyalahi Al-Qur’an dan Sunnah.

Dakwah Salafiyah yang kita dakwahkan ini adalah dinullah yang suci dan murni, yang diturunkan oleh Allah pada kalbu Nabi. Jadi dalam berdakwah, kita tidak mengajak orang untuk mengikuti kelompk ataupun individu. Tetapi mengajak untuk kembali kepada Al-Qur’an dan Sunnah.

Namun, memang telah timbul dakhon (kekerruhan) dan tumbuh bid’ah. Sehingga kita harus menguasai ilmu syar’i. Kita beramal (dengan) meneladani ungkapan Imam Malik, dan ini, juga perkataan Imam Syafi’i : “Setiap orang bisa diambil perkataanya atau ditolak, kecuali pemilik kubur ini, yaitu Rasulullah”.

Telah saya singgung di atas, agama datang untuk menjaga lima perkara. Penjagaan agama dengan mengharamkan syirik dan segala sesuatu yang menimbulkan akses ke sana. Kemudian pejagaan terhadap badan dengan mengharamkan pembunuhan dan gangguan kepada orang lain. Juga datang untuk memelihara akal dengan mengharamkan khamr, minuman keras, candu dan rokok. Datang untuk menjaga kehormatan dengan mengharamkan zina, percampuran nasab dan ikhtilath (pergaulan bebas). Juga menjaga harta dengan mengharamkan perbuatan tabdzir (pemborosan) dan gaya hidup hedonisme. Penjagaan terhadap kelima perkara ini termasuk bagian dari indahnya agama kita. Syari’at telah datang untuk memerintahkan penjagaan terhadap semua ini. Dan masih banyak perkara yang digarsikan Islam, namun tidak mungkin kita paparkan sekarang.

Syari’at telah merangkum seluruh amal shahih mulai dari syahadat hingga menyingkirkan gangguan dari jalan.

Karena itu tolonglah jawab, kalau menyingkirkan gangguan dari jalan termasuk bagian dari keimanan, bagaimana mungkin agama memerintahkan untuk mengganggu orang lain, melakukan pembunuhan dan peledakan ? Jadi, ini sebenarnya sebuah intervensi pemikiran asing atas agama kita. Semoga Allah memberkahi waktu kita, dan mengkaruniakan kepada kita pemahaman terhadap Kitabullah dan Sunnah Nabi dengan lurus. Dan semoga Allah memberi tambahan karuniaNya kepada kita. Akhirnya, kami ucapkan Alhamdulillah Rabbil ‘Alamin.

Oleh: Syaikh Masyhur bin Hasan Alu Salman

[Disalin dari Majalah As-Sunnah Edisi 11/Tahun VIII/1425H/2005M Rubrik Liputan Khusus yang diangkat dari ceramah Syaikh Masyhur bin Hasan Alu Salman Tanggal 5 Desember 2004 di Masjid Istiqlal Jakarta]

41 comments:

Anonim mengatakan...

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright
infringement? My website has a lot of unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help reduce content from being stolen? I'd really appreciate it.


Look into my website ... visit website

Anonim mengatakan...

With havin so much content do you ever run into any issues
of plagorism or copyright infringement? My
website has a lot of unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help reduce content from being stolen? I'd really appreciate it.


Here is my website: visit website
My web site > more

Anonim mengatakan...

Aw, this was a really nice post. Taking a few minutes and actual effort
to generate a top notch article… but what can I say…
I hesitate a whole lot and don't manage to get anything done.

my website :: see more

Anonim mengatakan...

I have to thank you for the efforts you have put in penning this website.

I really hope to view the same high-grade content from you in the future as well.

In truth, your creative writing abilities has inspired me to get
my own website now ;)

My web blog: http://www.hubpages.info/6799/the-benefits-of-prevalance-entertainment-in-mass-media/

Anonim mengatakan...

Hello there, I believe your web site might be having web browser compatibility issues.
Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks
fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues.

I just wanted to give you a quick heads up! Aside
from that, great site!

Also visit my web-site: http://stretchedteenass.com
My site: Website

Anonim mengatakan...

What's up to all, how is everything, I think every one is getting more from this web site, and your views are fastidious in support of new people.

Here is my weblog: Search results for "http:retroporn.ws"

Anonim mengatakan...

Quality articles is the crucial to attract the viewers to pay a quick visit the
site, that's what this website is providing.

my web-site - http://chatclimax.com/

Anonim mengatakan...

With havin so much content do you ever run into any issues of
plagorism or copyright infringement? My site has a lot of completely unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help stop content from being stolen? I'd definitely appreciate it.


my website ... the gallery

Anonim mengatakan...

With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
My site has a lot of completely unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help stop content from being stolen? I'd
definitely appreciate it.

My webpage; the gallery
my web page > See More

Anonim mengatakan...

I was wondering if you ever considered changing the layout of your
blog? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or two pictures.
Maybe you could space it out better?

Feel free to surf to my blog post - a Nubiles Net Avril Hall Avril Hall Takes Off Her Underwear And Plays With
Also see my site :: click here

Anonim mengatakan...

Hi, I do believe this is an excellent blog. I stumbledupon it ;) I will return yet
again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to
help other people.

Also visit my blog post photo gallery - cross section of wcni teachers and workers on a meeting

Anonim mengatakan...

I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout
on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
Either way keep up the excellent quality writing, it's rare to see a great blog like this one today.

Feel free to surf to my blog post: more

Anonim mengatakan...

Just desire to say your article is as amazing. The clarity to your publish is just cool and i could suppose
you're a professional on this subject. Well along with your permission let me to clutch your RSS feed to stay updated with coming near near post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

Also visit my blog Http://Petitevirgins.Net/Index.Php?Own=2503431

Anonim mengatakan...

It's appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

Also visit my web page: brittni

Anonim mengatakan...

I am really impressed with your writing skills as well as with the layout on
your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a
great blog like this one these days.

my website; http://nudebabepic.com/index.php?own=2490938

Anonim mengatakan...

Wow, wonderful blog format! How lengthy have you been blogging
for? you make blogging look easy. The whole glance of your website is
magnificent, let alone the content material!

my web page at Coed Gangbangs

Anonim mengatakan...

If some one wants to be updated with hottest technologies then he
must be pay a visit this web page and be up to date daily.


Visit my web blog - click Here - hugedds.Com

Anonim mengatakan...

Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

Feel free to visit my website ... a scholarships

Anonim mengatakan...

I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are wonderful! Thanks!

Feel free to visit my web site - with Euro Salami Sandwich Here In These Pix

Anonim mengatakan...

It is not my first time to pay a visit this website, i
am visiting this site dailly and get pleasant data from
here daily.

Feel free to visit my blog post - http://hotmilf.ws/Index.php?Own=2253455

Anonim mengatakan...

No matter if some one searches for his essential thing,
therefore he/she needs to be available that in detail, so that thing is maintained over here.


Also visit my weblog: http://petitegangbangs.com

Anonim mengatakan...

What's up, constantly i used to check webpage posts here early in the morning, since i enjoy to gain knowledge of more and more.

Review my blog post click here

Anonim mengatakan...

Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.

When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, excellent
blog!

Check out my webpage :: see more

Anonim mengatakan...

I think everything published was very logical.
However, think on this, what if you were to write a killer headline?
I ain't saying your information isn't solid, but what if you added a post
title to maybe get a person's attention? I mean "INDAHNYA ISLAM" is kinda boring. You might look at Yahoo's home page and note how they create
post headlines to grab viewers interested. You might try adding a video or a related pic or two to grab
people interested about what you've got to say. In my opinion, it would bring your posts a little bit more interesting.

Also visit my web blog - click through the following document

Anonim mengatakan...

Hello, its nice paragraph on the topic of media print, we all
be familiar with media is a fantastic source of information.


My webpage :: http://animeonscifi.co.uk/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=128224

Anonim mengatakan...

Hey would you mind letting me know which web host you're using? I've loaded your blog in
3 different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.
Can you recommend a good internet hosting provider at a fair price?
Thanks, I appreciate it!

my webpage visit

Anonim mengatakan...

Hey there would you mind letting me know which web host you're using? I've loaded your blog in 3 different browsers and I must say this blog loads
a lot quicker then most. Can you recommend a good web hosting
provider at a honest price? Thank you, I appreciate it!



Also visit my web site :: porn reviews

Anonim mengatakan...

It's genuinely very complicated in this full of activity life to listen news on TV, thus I just use world wide web for that purpose, and get the hottest news.

Here is my web site ... i was reading this

Anonim mengatakan...

Good way of explaining, and fastidious paragraph to take data on the topic of my
presentation topic, which i am going to convey in institution of higher
education.

Feel free to visit my webpage: http://pornharvest.com/index.php?m=2189627

Anonim mengatakan...

Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.

I'll make sure to bookmark it and return to read more of your helpful information. Thanks for the post. I will certainly return.

My site: didloing on the backyard

Anonim mengatakan...

Hi to all, as I am really eager of reading this weblog's post to be updated on a regular basis. It carries pleasant stuff.

Also visit my page young lady showing pink

Anonim mengatakan...

Hi to all, as I am really eager of reading this weblog's post to be updated on a regular basis. It carries pleasant stuff.

Here is my web blog :: young lady showing pink

Anonim mengatakan...

Great article.

Feel free to surf to my site: http://pornharvest. com/index.php?m=2507630

Anonim mengatakan...

My spouse and I stumbled over here different page and thought I should check things out.
I like what I see so now i'm following you. Look forward to exploring your web page for a second time.

My weblog: visit website

Anonim mengatakan...

Link exchange is nothing else but it is just placing the other person's website link on your page at proper place and other person will also do similar for you.

Take a look at my blog post: visit website

Anonim mengatakan...

If some one needs to be updated with latest technologies afterward he must be go
to see this web site and be up to date daily.

Check out my homepage ... official statement

Anonim mengatakan...

Good day! I just want to give you a huge thumbs up for your
excellent information you have got right here on this post.
I'll be returning to your website for more soon.

Here is my weblog Ver P�gina Web

Anonim mengatakan...

This paragraph will assist the internet users for building up new weblog or even a weblog from start to end.


Here is my web-site ... http://pornharvest.com/index.php?m=2339508

Anonim mengatakan...

It's in fact very complex in this active life to listen news on TV, thus I just use the web for that reason, and take the newest information.

Feel free to surf to my blog post - http://mandikdasmen.depdiknas.go.id/forum/profile.php?id=272555

Anonim mengatakan...

Hmm is anyone else encountering problems with the images on
this blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
blog. Any responses would be greatly appreciated.

my page ... http://pornharvest.com/index.php?m=2468071

Anonim mengatakan...

Нi, I do bеlieve this is аn exсellent blog.
Ӏ stumbleԁuρon it ;) I am going tο reνіѕіt оnce аgain sinсe
i haνе sаveԁ аs а favοrіte it.
Mοney and freеԁоm іs the beѕt ωay to change, mаy you be rich
аnԁ cоntіnuе to help otheгs.


my blоg; gaгԁening tips [3d-implantat.at]

Related Articles